Benvinguts al blog de Comenius.
Aquest blog serà el punt de referència i d'informació en molts moments al llarg d'aquests dos anys de projecte que iniciem.
L'objectiu és:
1-. Publicar la informació i el programa abans de les sortides
2-. Estar en contacte i informar del dia a dia quan estiguem de visita als països participants en aquest projecte.
QUÈ ÉS UN COMENIUS MULTILATERAL?
El Programa Comenius té com a objectiu reforçar la dimensió europea promovent la mobilitat i la cooperació entre centres educatius de la Unió Europea.
Es subvenciona amb fons europeus amb la finalitat de desenvolupar projectes conjunts.
Es subvenciona amb fons europeus amb la finalitat de desenvolupar projectes conjunts.
L'institut Miquel Bosch i Jover d'Artés, concretament el departament de català, va presentar un projecte al llarg del curs 2010-2011 per participar durant dos cursos escolar en un projecte de la Unió Europea (Comenius) juntament amb altres 9 països.
LLISTAT DE PAÏSOS PARTICIPANTS
Lituania Alytus Panemunės vidurinė mokykla (Alytus)
Itàlia Instituto Tecnico Commerciale e per Geometri "Enrico Fermi“ (Pontedera)
Grècia ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ (Tripolis)
Catalunya Institut Miquel Bosch i Jover (Artés)
República Txeca Gymnazium Pacov (Pacov)
Turquia SAĞMALCILAR ANADOLU LİSESİ (Ístanbul)
Alemanya Mariengymnasium Bocholt (Bocholt)
Letonia Lubānas vidusskola (Lubana)
Xipre Apostolos Varnavas Lyceum (Nicosia)
Portugal Escola Secundária da Gafanha da Nazaré (Gafanha de Nazaré)
OBJECTIUS DEL NOSTRE PROJECTE: PROMOTING MAGIC PLACES
1-. Fomentar l'interès en el patrimoni històric europeu. Enriquir el coneixement d'altres cultures i països. Per exemple: antigues arrels gregues (Grècia / Xipre), "l'Islam i Occident" (Istanbul), Renaixement i la Il.lustració (Itàlia / República Txeca), el modernisme (Barcelona/ Gaudí).
2-. Promoure el coneixement de la diversitat lingüística com a riquesa cultural
3-. Utilitzar la música i la dansa com a factors de connexió
4-. Participar en activitats en equips multinacionals i adquirir experiències pràctiques.
5-. Donar a conèixer els resultats a través de productes com ara un museu virtual, un blog, exposicions, elaboració d’un diari, presentacions, etc.
OBJECTIUS DELS ESTUDIANTS
LLISTAT DE PAÏSOS PARTICIPANTS
Lituania Alytus Panemunės vidurinė mokykla (Alytus)
Itàlia Instituto Tecnico Commerciale e per Geometri "Enrico Fermi“ (Pontedera)
Grècia ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ (Tripolis)
Catalunya Institut Miquel Bosch i Jover (Artés)
República Txeca Gymnazium Pacov (Pacov)
Turquia SAĞMALCILAR ANADOLU LİSESİ (Ístanbul)
Alemanya Mariengymnasium Bocholt (Bocholt)
Letonia Lubānas vidusskola (Lubana)
Xipre Apostolos Varnavas Lyceum (Nicosia)
Portugal Escola Secundária da Gafanha da Nazaré (Gafanha de Nazaré)
OBJECTIUS DEL NOSTRE PROJECTE: PROMOTING MAGIC PLACES
1-. Fomentar l'interès en el patrimoni històric europeu. Enriquir el coneixement d'altres cultures i països. Per exemple: antigues arrels gregues (Grècia / Xipre), "l'Islam i Occident" (Istanbul), Renaixement i la Il.lustració (Itàlia / República Txeca), el modernisme (Barcelona/ Gaudí).
2-. Promoure el coneixement de la diversitat lingüística com a riquesa cultural
3-. Utilitzar la música i la dansa com a factors de connexió
4-. Participar en activitats en equips multinacionals i adquirir experiències pràctiques.
5-. Donar a conèixer els resultats a través de productes com ara un museu virtual, un blog, exposicions, elaboració d’un diari, presentacions, etc.
OBJECTIUS DELS ESTUDIANTS
1- Millorar les seves habilitats de comunicació en anglès i la motivació per comunicar-se en un idioma estranger. Augmentar el seu interès per les llengües europees menys utilitzades.
2- Millorar el seu coneixement d’Europa.
3-Millorar les seves habilitats en l’ús de les noves tecnologies.
4- Aprendre a cooperar internacionalment mitjançant l'experiència pràctica dels joves en reunir-se i treballar junts.
Els alumnes participants en aquest projecte posaran en pràctica els seus coneixements lingüístics relacionant-se amb nois i noies de la seva edat.
En cada sortida (d'una setmana) s'organitzaran visites culturals que els permetrà conèixer el país. Els alumnes s'allotjaran en famílies i hauran d'acollir a aquests alumnes quan vinguin aquí.
Els criteris de selecció dels alumnes són aquells que han mostrat al llarg de la seva escolarització un comportament adequat i un bon expedient acadèmic.
Els alumnes participants en aquest projecte posaran en pràctica els seus coneixements lingüístics relacionant-se amb nois i noies de la seva edat.
En cada sortida (d'una setmana) s'organitzaran visites culturals que els permetrà conèixer el país. Els alumnes s'allotjaran en famílies i hauran d'acollir a aquests alumnes quan vinguin aquí.
Els criteris de selecció dels alumnes són aquells que han mostrat al llarg de la seva escolarització un comportament adequat i un bon expedient acadèmic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario